Od malička jsem chtěl být autobusákem, ideálně v liberecké MHD. Netuším proč, ale prostě chtěl. Ten sen jsem si splnil a mohu tak v této rubrice zprostředkovávat zkušenosti s MHD z pozice řidiče. Současně mě od raného věku provázela železnice, profese strojvůdce mě ale bůhvíproč nikdy nelákala. Místo toho jsem od doby pořízení prvního digitálního fotoaparátu propadl focení železnice. Její krásu zprostředkovávám především ve fotogaleriích.

Statutární město Jablonec nad Nisou dost možná nepodpoří prodloužení tramvajové trati z Tyršových sadů do centra. Tím nejenže zhatí nákladné přípravy na tento projekt, ale současně dominovým efektem pohřbí celý tramvajový provoz v úseku mezi Vratislavicemi a Jabloncem. Dotace na její akutní opravu je totiž podmíněná právě prodloužením trati na území Jablonce nad Nisou. Když […]

Neutuchající chaos v libereckém dopravním podniku, který vygradoval předčasným odchodem subdodavatele (Busline) na konci ledna letošního roku, způsobil poměrně zajímavý vývoj. Při ježdění autobusem po Liberci jsem si uvědomil, že jezdím v MHD plné paradoxů, na které jinde v ČR a ve světě jen tak člověk nenarazí. Článek nelze vnímat jako kritiku, pouze jako s […]

Článkem o tramvajových linkách 1, 2 a 3, tedy de facto o městské tramvajové trati, začíná série o linkách liberecké MHD. Jejím cílem je zprostředkovat libereckou MHD z mého úhlu pohledu. To je z úhlu řidiče autobusu a mnohaletého cestujícího, který má k MHD pozitivní vztah. Všechny tři linky jezdí po jediné městské trati v Liberci […]

Výběr fotografií z provozu na liberecké městské tramvajové trati Lidové Sady – Horní Hanychov. Fotografie jsou pro přehlednost seřazeny směrem od Lidových Sadů k Hornímu Hanychovu. K fotogalerii se váže článek 1+2+3 – nejkrásnější tramvajová trať na světě.

Je 14. 2. 2019. Kromě toho, že někteří lidé slaví svátek zamilovaných, protože nevědí, co s penězi a/nebo nechtějí zklamat své drahé polovičky a jejich followery na sociálních sítích, probíhá v Liberci běžný pracovní den. Já prožívám méně běžný pracovní den, protože jsem poprvé dostal důvěru řídit kloubový autobus ve víru odpolední špičky. Jinak je […]

Karosy řady 900 se sice na hromadné dopravě v Liberci podílely jen okrajově, ale přesto na ně nelze zapomenout. Jsou to poslední „pravé“ Karosy. Mimo to až do ledna 2019 sloužily tyto autobusy pravidelně jako jediné i v kloubové variantě. Tato galerie představuje výběr toho podle mě nejlepšího z různých míst, linek i počasí. Standardní…

Karosy řady 700 se svou hranatou karosérií patřily na přelomu tisíciletí neodmyslitelně k české veřejné dopravě. Nejinak tomu bylo i v Liberci. V letech 2009 – 2012, na sklonku jejich provozu, jsem se snažil jejich službu Liberci zvěčnit. Tato galerie představuje výběr toho podle mě nejlepšího z různých míst, linek i počasí.

MHD. Městská hromadná doprava. Prostředek, jak se dostat do práce, do školy, na výlet, na schůzku a zpátky. Nic víc se u té zkratky většině lidí nevybaví. Možná ještě zpoždění, v zimě přetopeno nebo naopak zima, kašlající lidi, v létě jako ve skleníku a kůže lepící se na koženku sedadla (jeden by řekl, že to už je […]