Provoz motorových vozů řady 843 na Liberecku
Motorové vozy řady 843 (zvané „rakve“ či „apolla“) a odvozené vozy tvořily celých 14 let podstatnou součást dopravy na Liberecku. Vše začalo 10. prosince roku 2006, kdy byly nasazeny na linku R14A (rychlíky Liberec – Pardubice), byť jejich zkušební provoz probíhal už dříve. V tomto i následujících grafikonech se ale střídavě dívaly i na ostatní tratě a kategorie vlaků. Dlouho působily třeba na trati 036 směrem na Tanvald, 086 na Českou Lípu a občas jezdily i do frýdlantského výběžku. Později se podívaly také na tratě na Českolipsku. Postupně je ale začaly vytlačovat modernější motorové vozy a následně nástup nových dopravců.
První velkou ranou byl jejich konec na Jizerskohorské železnici, kde je od roku 2012 postupně nahradila řada 840 zvaná RegioSpider. Prozatím se pro ně ale našly jiné výkony na tratích 030 a 086. V roce 2019 se změnil dopravce osobních vlaků z Liberce na Turnov a Starou Paku a možná nasazení tak zase ubyla. Začátek definitivního konce přišel v prosinci roku 2020, kdy se změnil dopravce i na rychlíkových linkách R14A a R14B (Liberec – Ústí nad Labem). To znamenalo konec jejich nadvlády v libereckém depu. Pro rok 2021 už jim zbyly jen některé pravidelné výkony na osobních vlacích Liberec – Děčín a Mladá Boleslav – Česká Lípa – Rumburk. Na druhé jmenované lince je však koncem roku 2021 také nahradil jiný dopravce a v případě první linky tomu tak bude pravděpodobně rok následující. Dosloužit by měly na Trutnovsku. Pojďme na tyto stroje zavzpomínat.
Důraz není kladen na krásu fotografií, ale spíše na zachycení maximálního množství aspektů provozu této řady, tedy na rozličné tratě, soupravy, počasí a roční období.