Řada 854 patřila dříve na téměř každou trať na Liberecku. Do roku 2006 jsme je mohli pravidelně vídat na rychlících Liberec – Pardubice, než je vystřídala řada 843. Od té doby se vyskytovaly na okolních tratích, ale stále méně, až nakonec z tratí kolem Liberce vymizely zcela. Dlouho přežívaly na rychlíkových linkách Praha – Turnov – Tanvald a Kolín – Rumburk (jediná linka, kde jezdily také s řídícím vozem řady 954), ale i tam je v roce 2019 vystřídaly jednotky dopravce Arriva.

Kdo by neznal brejlovce, lokomotivy řad 750, 752, 753 a 754. Mnozí jejich design považují za nejpovedenější na světě a oblibu si našel i mezi širokou veřejností. Do provozu zasáhly brejlovci ve všech krajích ČR a Slovenska. Na Liberecku se v minulosti podílely především na vozbě rychlíkových linek, čas od času ale zaskočily i na osobní vlaky. Postupně je ale vytlačily úspornější motorové vozy a jednotky. V provozu nákladní dopravy však figurují v modernizovaných verzích (řada 753.7) dodnes.

Už jsem pochopil, že rýmička není smrtelná nemoc, ale přesto mi to tak připadá vždycky, když ji chytnu. Tento článek jsem začal psát již v září roku 2019 a měl jsem v úvodu větu „z nějakého důvodu mívám rýmičky poměrně často“. Článek jsem nedopsal, což je dobře, protože nyní, na přelomu let 2020/2021, můžu říct, […]

Většina lidí, kteří nikdy nebyli v Ostravě, ji považují za šedivé smutné průmyslové město. Pokud jim dáte nabídku na výlet do Ostravy, často řeknou něco ve smyslu „Co tam, vždyť je to tam jenom samá fabrika, špinavej vzduch a nic tam není.“ Přiznám se, že i já jsem měl, bůhvíproč, o Ostravě takovéto povědomí. Možná […]

Karanténa a s ní spojený dostatek času způsobily dvě změny v mém životě. První je návrat k finančním trhům téměř po roce a půl. Druhá je ta, že jsem začal občas sledovat vysílání ČT24 a číst zpravodajské weby, především ty zaměřené na finance. Netěší mě to, ale chce-li být člověk aktivním účastníkem finančních trhů, měl […]

Povolání řidiče autobusu je práce, která nevyhnutelně zanechá na každém z nich své následky. Následky jsou především psychické a vycházejí z práce s lidmi, kteří se nacházejí jak uvnitř ve vozidle, tak v provozu okolo. Řidiči, které tato práce nepoznamenala, existují pouze v pohádkách a legendách, ve skutečnosti se první známky objeví už první týdny […]

Obě dvě linky jezdí po stejné trati a vzájemně se kryjí, proto jim patří jeden místopisný článek. Článek a vše ostatní o lince si můžete zobrazit také na stránce projektu Linky liberecké MHD – přehled, historie, místopis. Spojnice největších měst Libereckého kraje I druhou tramvajovou trať procházející Libercem musím ocenit superlativem. Možná si říkáte, že […]

Výběr fotografií z provozu na liberecké městské tramvajové trati Lidové Sady – Horní Hanychov. Fotografie jsou pro přehlednost seřazeny směrem od Lidových Sadů k Hornímu Hanychovu. Vše ostatní se o linkách obsluhujících tuto trať dozvíte na stránkách projektu Liberecké linky.

Motorové vozy řady 843 byly nedílnou součástí dopravy na Liberecku celých 14 let již od 10. prosince roku 2006. Do dnešních dnů zajišťují nepřetržitě rychlíky Liberec – Pardubice (linka R14A), podívaly se ale v některých grafikonech i na ostatní liberecké tratě. 10. prosince 2006 mimochodem vznikl na trati 030 (Liberec – Hradec Králové – Pardubice) řád, podle kterého se v prakticky nezměněné podobě jezdí dodnes. Něco se přesto mění.

Přibližně před rokem jsem psal o uvedení meteostanice v Liberci – Pilínkově do provozu. Zmínil jsem se také o hlavním důvodu, proč neumíme předpovídat počasí. Zdá se mi, že od té doby se předpovědi spíše zhoršily, snad i v důsledku koronavirové krize, ale o tom tento článek není. Tento článek přinese přehled toho, co aplikace […]